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RPM não correta após retirada do painel
2 participantes
Nissan Clube :: Carros :: Clube Sentra
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RPM não correta após retirada do painel
Bom dia turma - retirei o painel (despluguei) para verificar um pq ruído - e após recolocar os terminais a RPM está sendo mostrada em cerca de 300 giros (normal 650 a 700) - será que devo recorrer a um scanner? Já sei que algumas funções do ano 07/08 não são retomadas direito após desligarmos alguns ítens, mas só tinha acontecido quando fiz limpeza de TBI. Obs.: o giro está ok e o desempenho tb - me preocupa mais se estiver marcando a velocidade erroneamente tb (é o que me parece).
Antenor Souza- Mensagens : 148
Data de inscrição : 26/09/2016
Re: RPM não correta após retirada do painel
A velocidade dá para aferir com o Waze, por exemplo.
Tem uma função (nunca tentei) de Self-Test que talvez de uma dica do problema:
SELF-DIAGNOSIS MODE FUNCTION
• Self-diagnosis can check for continuity between the meter control circuit and the speedometer and tachometer.
• Self-diagnosis can check for odo/trip meter and CVT indicator segments.
OPERATION PROCEDURE
1. Turn the ignition switch ON, and switch the odo/trip meter to “trip A” or “trip B”.
NOTE:
If the diagnosis function is activated with “trip A” displayed, the mileage on “trip A” will indicate “0000.0”,
but the actual trip mileage will be retained. (The same applies for “trip B”.)
2. Turn ignition switch OFF.
3. While pushing the odo/trip meter switch (1), turn the ignition
switch ON.
4. Confirm that the trip meter displays “0000.0”.
5. Push the odo/trip meter switch at least 3 times. (Within 7 seconds
after the ignition switch is turned ON.)
6. All segments on the odo/trip meter illuminate. At this time, the
unified meter control unit is turned to self-diagnosis mode.
NOTE:
• Check combination meter power supply and ground circuit
when self-diagnosis mode of combination meter does not
start. Replace combination meter if normal. Refer to IP-12,
"Removal and Installation".
• If any of the segments is not displayed, replace combination
meter. Refer to IP-12, "Removal and Installation".
7. Each meter activates while pressing odo/trip meter switch.
NOTE:
If the speedometer or tachometer are not activated, replace combination meter. Refer to IP-12, "Removal and Installation".
Tem uma função (nunca tentei) de Self-Test que talvez de uma dica do problema:
SELF-DIAGNOSIS MODE FUNCTION
• Self-diagnosis can check for continuity between the meter control circuit and the speedometer and tachometer.
• Self-diagnosis can check for odo/trip meter and CVT indicator segments.
OPERATION PROCEDURE
1. Turn the ignition switch ON, and switch the odo/trip meter to “trip A” or “trip B”.
NOTE:
If the diagnosis function is activated with “trip A” displayed, the mileage on “trip A” will indicate “0000.0”,
but the actual trip mileage will be retained. (The same applies for “trip B”.)
2. Turn ignition switch OFF.
3. While pushing the odo/trip meter switch (1), turn the ignition
switch ON.
4. Confirm that the trip meter displays “0000.0”.
5. Push the odo/trip meter switch at least 3 times. (Within 7 seconds
after the ignition switch is turned ON.)
6. All segments on the odo/trip meter illuminate. At this time, the
unified meter control unit is turned to self-diagnosis mode.
NOTE:
• Check combination meter power supply and ground circuit
when self-diagnosis mode of combination meter does not
start. Replace combination meter if normal. Refer to IP-12,
"Removal and Installation".
• If any of the segments is not displayed, replace combination
meter. Refer to IP-12, "Removal and Installation".
7. Each meter activates while pressing odo/trip meter switch.
NOTE:
If the speedometer or tachometer are not activated, replace combination meter. Refer to IP-12, "Removal and Installation".
lenhador2001- Mensagens : 394
Data de inscrição : 15/10/2015
WilsonM gosta desta mensagem
Re: RPM não correta após retirada do painel
Boa lenhador - esse teste eu irei aplicar hoje - pelo que sei ele mostra se os ponteiros estão calibrados no mesmo ângulo (coisa que preciso saber tb) - mas as primeiras informações que tomei dizem que é um procedimento mecânico (ou seja, acho que vou ter que mandar abrir o bendito de novo...). Valeu.
Antenor Souza- Mensagens : 148
Data de inscrição : 26/09/2016

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